Gå vidare till innehåll

Welcome to the sparkling world of Chainpop

Varukorg

Villkor och bestämmelser / Policies

Chainpop AB, 559439-6441

 

Sekretess- och Personuppgifter / Personal data

På den här hemsidan används personuppgifter i syfte att hantera ordrar och för att kommunicera via nyhetsbrev, samt för uppföljningar. Det kan också användas för att ha direktkontakt med kunder vid eventuella fall av reklamationer eller dialog kring betalningar, leveranser eller ordrar. Utan denna information kan vi dessvärre inte tillhandahålla några varor eller sköta distributionen. 

Användaruppgifter kan också användas vid registrering av nyhetsbrev eller för eventuella prenumerationstjänster. Dessa används i syfte att erbjuda anpassade erbjudandet från oss och eventuella samarbetspartners och det går när som helst att avregistrera sig från utskick genom att klicka på "unsubscribe" i mejlet. Då tas också personuppgifterna bort från hemsidan. 

Vid eventuella tävlingar som arrangeras i Chainpop ABs regi används personuppgifter för att genomföra tävlingen och registrera den deltagande, samt för att kommunicera eventuella vinnare. Publicering av namn på hemsidan eller i sociala medier görs ej utan medgivande. 
Chainpop delar aldrig kunders uppgifter med tredje part, undantaget företag vars tjänster används för att skicka nyhetsbrev och uppdateringar, samt för företag som tillhandahåller våra frakt- och betalningstjänster. 

* * *

This website use personal data for the purpose of managing orders and to communicate via newsletters, as well as for follow-ups. It can also be used to have direct contact with customers in the event of complaints or dialogue regarding payments, deliveries or orders. Without this information, we unfortunately cannot provide any goods or manage the distribution.

User data can also be used when registering for newsletters or for any subscription services. These are used for the purpose of offering customized offers from us and possible partners and it is possible to unsubscribe from mailings at any time by clicking on "unsubscribe" in the email. Then the personal data is also removed from the website. Chainpop never shares customer information with third parties, except for companies whose services are used to send newsletters and updates, and for companies that provide our shipping and payment services.

 

LEVERANSER / SHIPPING

Chainpop strävar efter en snabb leverans direkt hem till din brevlåda. Leveranstiden är 1 till 4 arbetsdagar inom Sverige, beroende på när på dagen beställningen läggs och var i landet man bor. De flesta leveranserna kommer innan 07.00 på morgonen och vi skickar våra paket med Early Bird eller Postnord – köparen väljer själv fraktsätt vid utcheckning, när det gäller standardleveranser.
Om paketet inte får plats i brevlådan läggs det utanför dörren eller på brevlådan så länge namnet på paketet överensstämmer med namnet på dörren eller brevlådan. 
Du kan själv se fraktpriset och välja leverantör när du betalar – priset är mellan 30 och 33 kronor för minsta beställning. 

* * * 

Chainpop strives for fast delivery straight to your mailbox. The delivery time is 5 to 6 working days outside of the European Union, depending on what time of day the order is placed and which country you live in. The buyer chooses the shipping method at checkout, in the case of standard deliveries.

 

ÅTERBETALNINGAR / REFUNDS

I enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning har kunden rätt att ångra eller returnera sin beställning inom 14 dagar från att varan tagits emot av kunden. Denna rätt förbrukas om varan inte är i oförändrat skick eller om förseglingen och förpackningen har brutits. 
Kunden står vid uppstånden händelse för kostnaden för returfrakt. Chainpop strävar efter samarbetsinriktad kontakt med kunderna och gör allt för att hjälpa till vid eventuella ärenden kring problem. En återbetalning görs på samma konto som belastades vid köptillfället inom 14 dagar från det att varan återkommit till lagret. 
Bytesrätt kan användas i samråd med Chainpops kundtjänst. 

Vid reklamation: Om du har mottagit en defekt produkt från Chainpop, följ dessa steg för att reklamera varan: 

1. Spara produkterna och kontakta oss på info@chainpop.se eller på telefonnumret som du hittar här på hemsidan. 

2. Uppge beställningsnummer och reklamationsorsak. Du bör ange vad som varit fel och gärna bifoga en bild på produkten. 

3. Du får en kostnadsfri returetikett som vi använder för att ta tillbaka produkten. Därefter kompenserar vi dig med pengarna tillbaka eller genom nya varor efter överenskommelse med kundtjänst. Dessa regler gäller i ett år från och med det att du mottagit produkten.

Returadressen är: 
Chainpop/Jobbex
Formgatan 4
641 39 Katrineholm

Samtliga frågor gällande returer, reklamation och bytesrätt tas via vår kundtjänst som nås på info@chainpop.se – vi svarar alltid inom en timme. 

 * * *

In accordance with current consumer protection legislation in Sweden, the customer has the right to cancel or return their order within 14 days of the item being received by the customer. For customers outside of Sweden this is expanded to 21 days. This requires the goods to be in unchanged condition – the seal and packaging must not have been opened. 

In the event of such an incident, the customer is responsible for the cost of return and/or shipping. Chainpop strives for cooperative contact with customers and makes every effort to help in case of problems. A refund is made to the same account that was debited at the time of purchase within 14 days from when the item returned to stock.

Exchange rights can be used in consultation with Chainpop's customer service.

All questions regarding returns and exchange rights are taken via our customer service, which can be reached at info@chainpop.se - we always respond within an hour.