Chainpop strävar efter en snabb leverans direkt hem till din brevlåda eller närmsta ombud. Leveranstiden är 2 till 5 arbetsdagar inom Sverige, beroende på när på dagen beställningen läggs och var i landet man bor. För att följa befintliga snus- och nikotinlagar använder vi oss av Postnord eller DHL – köparen väljer själv fraktsätt vid utcheckning, när det gäller standardleveranser.
Om paketet inte får plats i brevlådan läggs det utanför dörren eller på brevlådan så länge namnet på paketet överensstämmer med namnet på dörren eller brevlådan.
Du kan själv se fraktpriset och välja leverantör när du betalar.
Vid leverans till ombud tar det normalt två till tre dagar.
För beställningar av posters, tygpåsar eller andra merchandise-produkter kan leveranstiden ta upp till två veckor, på grund av att vi använder oss av "on demand"-produktion.
* * *
Chainpop strives for fast delivery straight to your mailbox. The delivery time is 5 to 6 working days outside of the European Union, depending on what time of day the order is placed and which country you live in. The buyer chooses the shipping method at checkout, in the case of standard deliveries.
ÅTERBETALNINGAR / REFUNDS
I enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning har kunden rätt att ångra eller returnera sin beställning inom 14 dagar från att varan tagits emot av kunden. Denna rätt förbrukas om varan inte är i oförändrat skick eller om förseglingen och förpackningen har brutits.
Kunden står vid uppstånden händelse för kostnaden för returfrakt. Chainpop strävar efter samarbetsinriktad kontakt med kunderna och gör allt för att hjälpa till vid eventuella ärenden kring problem. En återbetalning görs på samma konto som belastades vid köptillfället inom 14 dagar från det att varan återkommit till lagret.
Bytesrätt kan användas i samråd med Chainpops kundtjänst.
Vid reklamation: Om du har mottagit en defekt produkt från Chainpop, följ dessa steg för att reklamera varan:
1. Spara produkterna och kontakta oss på info@chainpop.se eller på telefonnumret som du hittar här på hemsidan.
2. Uppge beställningsnummer och reklamationsorsak. Du bör ange vad som varit fel och gärna bifoga en bild på produkten.
3. Du får en kostnadsfri returetikett som vi använder för att ta tillbaka produkten. Därefter kompenserar vi dig med pengarna tillbaka eller genom nya varor efter överenskommelse med kundtjänst. Dessa regler gäller i ett år från och med det att du mottagit produkten.
Returadressen är:
Chainpop AB
Skummjölksgatan 14
412 78 Göteborg
Samtliga frågor gällande returer, reklamation och bytesrätt tas via vår kundtjänst som nås på info@chainpop.se – vi svarar alltid inom en timme.
* * *
In accordance with current consumer protection legislation in Sweden, the customer has the right to cancel or return their order within 14 days of the item being received by the customer. For customers outside of Sweden this is expanded to 21 days. This requires the goods to be in unchanged condition – the seal and packaging must not have been opened.
In the event of such an incident, the customer is responsible for the cost of return and/or shipping. Chainpop strives for cooperative contact with customers and makes every effort to help in case of problems. A refund is made to the same account that was debited at the time of purchase within 14 days from when the item returned to stock.
Exchange rights can be used in consultation with Chainpop's customer service.
All questions regarding returns and exchange rights are taken via our customer service, which can be reached at info@chainpop.se - we always respond within an hour.