Gå vidare till innehåll

Villkor och bestämmelser / Policies

 

Sekretess- och Personuppgifter 

På den här hemsidan används personuppgifter i syfte att hantera ordrar och för att kommunicera via nyhetsbrev, samt för uppföljningar. Det kan också användas för att ha direktkontakt med kunder vid eventuella fall av reklamationer eller dialog kring betalningar, leveranser eller ordrar. Utan denna information kan vi dessvärre inte tillhandahålla några varor eller sköta distributionen. 

Användaruppgifter kan också användas vid registrering av nyhetsbrev eller för eventuella prenumerationstjänster. Dessa används i syfte att erbjuda anpassade erbjudandet från oss och eventuella samarbetspartners och det går när som helst att avregistrera sig från utskick genom att klicka på "unsubscribe" i mejlet. Då tas också personuppgifterna bort från hemsidan. 

Vid eventuella tävlingar som arrangeras i Chainpop ABs regi används personuppgifter för att genomföra tävlingen och registrera den deltagande, samt för att kommunicera eventuella vinnare. Publicering av namn på hemsidan eller i sociala medier görs ej utan medgivande. 
Chainpop delar aldrig kunders uppgifter med tredje part, undantaget företag vars tjänster används för att skicka nyhetsbrev och uppdateringar, samt för företag som tillhandahåller våra frakt- och betalningstjänster. 

 

Leveranser 

Chainpop strävar efter en snabb leverans direkt hem till din brevlåda eller närmsta ombud. Leveranstiden är 2 till 5 arbetsdagar inom Sverige, beroende på när på dagen beställningen läggs och var i landet man bor. För att följa befintliga snus- och nikotinlagar använder vi oss av Postnord eller DHL – köparen väljer själv fraktsätt vid utcheckning, när det gäller standardleveranser. 
Om paketet inte får plats i brevlådan läggs det utanför dörren eller på brevlådan så länge namnet på paketet överensstämmer med namnet på dörren eller brevlådan. 
Du kan själv se fraktpriset och välja leverantör när du betalar. 
Vid leverans till ombud tar det normalt två till tre dagar. 
För beställningar av posters, tygpåsar eller andra merchandise-produkter kan leveranstiden ta upp till två veckor, på grund av att vi använder oss av "on demand"-produktion. 

 

Återbetalningar 

I enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning har kunden rätt att ångra eller returnera sin beställning inom 14 dagar från att varan tagits emot av kunden. Denna rätt förbrukas om varan inte är i oförändrat skick eller om förseglingen och förpackningen har brutits. 
Kunden står vid uppstånden händelse för kostnaden för returfrakt. Chainpop strävar efter samarbetsinriktad kontakt med kunderna och gör allt för att hjälpa till vid eventuella ärenden kring problem. En återbetalning görs på samma konto som belastades vid köptillfället inom 14 dagar från det att varan återkommit till lagret. 
Bytesrätt kan användas i samråd med Chainpops kundtjänst. 

Vid reklamation: Om du har mottagit en defekt produkt från Chainpop, följ dessa steg för att reklamera varan: 

1. Spara produkterna och kontakta oss på info@chainpop.se eller på telefonnumret som du hittar här på hemsidan. 

2. Uppge beställningsnummer och reklamationsorsak. Du bör ange vad som varit fel och gärna bifoga en bild på produkten. 

3. Du får en kostnadsfri returetikett som vi använder för att ta tillbaka produkten. Därefter kompenserar vi dig med pengarna tillbaka eller genom nya varor efter överenskommelse med kundtjänst. Dessa regler gäller i ett år från och med det att du mottagit produkten.

Returadressen är: 
Chainpop Sweden AB (559439-6441)
Skaragatan 81
531 40 Lidköping

Samtliga frågor gällande returer, reklamation och bytesrätt tas via vår kundtjänst som nås på info@chainpop.se.